Red riding hood

  Semalam yang hangat aku dibuai mimpi2 indah.....eh silap!!! okeh ni aku nk kongsi rasa la pasal ceta yg aku tgk smlm..cetanya berjudul Red Riding Hood...Semalam aku kua dgn si dia sejurus berjumpa dgn mama dan abah si dia..(gila cuak tuuuu)lepas lepak di rumah sidia smbel mkn nasik ayam (sedap gila nasik ayam tu) dan bermain dgn kucing serta beramah mesra dgn mama & abah dia,aku dgn si dia pon trus kua dgn niat nk tgk wayang la..(padahal masing2 x tau ceta ape paling latest ni)..1st g la kt jucso tebrau city..mak oit!!! ramai gila keta!!!!blm org g..tgk tempt parking pon dah buat otak aku senak..last2 kami mengambil keputusan untuk keluar dr situ sbb parking pon susah nk dapat.
 then, kitaorg pon g la CS..sampe je kt CS tgk la ceta ape yg best..skali xde ceta ape yg best..then aku tgk la poster red riding hood tu..mcm gempak...kemudian, keputusan muktamad telah dibuat tanpa adanya talian hayat kitaorg pon setuju untuk menonton ceta red riding hood sbb si dia telah mengatakan pd ku "mcm ceta seram je..."(sbb c dia ni mmg suka tgk ceta2 seram ni..aku segan sket nk tgk ceta seram ni)..
 Panggung no 3 seat no 17 & 18(kapel seat tuu heheh) lalu duduk la sekali bila start smbel mkn pop corn....ok ni yg aku nk ceta pasal ceta ni..ehem!! ceta ni mengisahkn pada era zaman dolu2 zaman2 perang pakai bju besi tu..dan ceta ni mengisahkn penduduk kpg yg terpencil yg takot akan serangan serigala jadian..(setiap tahun diaorg akan letak satu korban untuk serigala tersebut dimana korban tersebut merupankn binatang ternakan mereka seperti babi dan lain2)pendek ceta, ceta ni kesah serigala jadian la..bagi aku ceta ni kureng sket la..dia mcm nk tiru ceta twilight pon ade sal director dia pon mmg director ceta twilight..so ade adengan romantik ala2 twilight tu ade la sket.then jln cerita dia bg aku x brape best la pasal tah...mcm x menarik pasal location ceta tu mcm same je dr mula smpi abeh(walaupon ade babak2 laen yg menggambarkn location laen selain sekitar kawasan kampung tu) pastu pelakon pon aku x brape kenal cuma kenal heroin die je si Amanda Seyfried(pelakon ceta jenifer body) yang laen2 aku x kenal..cuma apa yg boleh d puji teknik CGI die la pasal mmg baek la bg aku serta part yg boleh di puji masa menonton cerita tu pengarah sengaja nk bia kita tercarik2 sape sebenarnya serigala jadian tu...pasal aku ingt nenek c heroin tu padahal org lain.. situ je boleh di puji dlm cerita ni..aku nk ceta lebey2 pon aku bkn pengkritik filem..cuma apa yg boleh aku kata kan cerita ni agak kureng la..2 bintang je aku boleh bg dr 5 bintang.
  Jadi kepada korang semua nk tgk cerita ni aku suggestkn,tunggu la DVD pirate keluar.. kalu x rugi duet je hahahah pada yg nk tgk gak aku x halang tu hak anda.Dan ape yg aku kritik ni hanyalah pandangan aku sahaja.so jgn terpengaruh ok..tiap org ade pendapat sendri ok?sebelum aku mengakhiri coleteh aku ni,ni aku nk senaraikn nama pelakon dan pengarah cerita Red Riding Hood :
pengarah : Catherine hardwicke
penulis : david Johnson
Pelakon : Amanda Seyfried,Lukas Haas & Gary Oldman

No comments:

Post a Comment