anugerah cemerlang?apekah????

Assalamualaikum..wahhh lama sudah aku x update blog aku ni..aku pon sebenarnye x tau nk bebel ape..tp memandangkn tahun 2011 ni nk melabuhkn tirainya x lama lagi,jadi bace la bebelan aku akhir tahun ni ye..
  Ok start tahun depan semua kakitangan kerajaan akan menimati gaji baru.Sonok la korang ek?(termasuk aku la) Jadi aku berpesan pada diri aku dan semua kakitangan kerajaan ni bila gaji da naik tu jimat2 la belanja tu..jgn nk tuka itu ini plak..Nak tuka keta la langsirla peti ais la...spot rimla...Jimat2 bebelanja ok?pada yg nk kawen tu (termasuk la aku) jimat2 la dlm perbelanjaan utk berkhawin nanti.
  Bila borak pasal ujong tahun semua kakitangan kerajaan sebok nak amek tau diaorg ni dapat anugerah cemerlang ke tak untuk tahun itu..pade yang tak tahu ni aku nk bagi tau.setiap kakitangan kerajaan mereka akan dinilai pada ujong tahun dan akan di bagi markah untuk setiap aktiviti kerja termasuk aktiviti (luar)sumbangan pada jabatan masing2 mcm main bola ke badminton ke semua di kira tau?(main untuk kepentingan jabatan la bkn main ptg2)kalu diaorg dpt markah tinggi maka diaorg akan 'direkemen' oleh ketua diaorg untuk dpt anugerah cemerlang.anugerah cemerlang ni biasanya akan dpt rm1000..dan jugak satu pingat untuk digantung pada unifom masing2 dan ofkos akan masuk skali dlm rekod fail peribadi diaorg.
  Aku ni bkn nk kata ape la pasal anugerah cemerlang ni..sepanjang aku berkhidmat dgn jabatan aku ni,aku dpt tgk mcm2 la pasal anugerah cemerlang ni..ade yg begadoh pasal x puas ati,ade yg pertikaikan..mcm2 la..yang dpt aku ucapkn tahniah sebab aku x mengharap langsung anugerah tu..sejak aku btol2 keciwa pada 5thn pertama aku keje aku da start kecewa dan stat time tu la aku x pnh nk pk langsung pasal cemerlang ni...so yang mane da dpt tu aku ucap tahniah..
  Aku pernah dioffer oleh bos aku utk mendapat anugerah cemerlang ni tapi aku tolak sbb aku fikir yang aku ni mmg x layak utk dpt anugerah tu.."saya rasa elok bos bagi kt org lain yg keje bagus..saya keje ni x bagos bos" aku berkata pada bos aku.. lalu bos aku pon bg la anugerah cemerlang tu kt org lain.ramai kwn2 aku ckp aku bodoh pasal tolak rezeki..tapi bagi aku,aku tolak anugerah cemerlang tu pasal aku sedar nanti bila aku terima kompem ramai yg mengata.ye la keje mcm siyei ade ati nk amek anugerah tu..sbb aku sedor diri aku keje mcm siyei sbb tu aku x mau.
  Sebab ape aku ckp aku penah keciwa?ya..aku keciwa sbb dulu2 aku keje bagai nak rak siang malam keje, konon2nye nk dptkn anugerah cemerlang tu..Mc langsung aku x amek..last2 yg dpt cemerlang,org yg keje mcm siyei yg suka jilat jubo(kaki bodek la tu) yg dpt.so,stat situ aku da xpk pasal anugerah cemerlang ni..Jadi pada yg mengharap nk dpt anugerah cemerlang tu x yah la mengharap..INSYAALLAH tiba masa sampai la rezeki korang.jadi chill ok jgn nk bising-bising jangan nk kutok2 org tu dpt cemerlang kalu die keje mcm siyei..bg aku tu semua rezeki..lantak la kalu org tu kaki jilat jubo skali pon bia la..tu rezeki dia..rezeki korang akan smpi satu hari nanti..kalu korang rase korang layak,korang trima la..pekakkan telinga.Jgn jd mcm aku 'tolak rezeki' kata kwn2 aku..
  jadi itu aje bebelan aku..n aku rase bebelan aku ni ramai yg terasa ati..aku mintak maaf awal2..aku x tuju sape2 pon sekadar luahan ati aku..pasal pe?pasal aku rase sape yg dpt anugerah cemerlang moleklah pikir2 dulu..tgk dulu kite keje mcm mane ok ke x?ade yg keje bagus sgt2 tapi x dpt anugerah cemerlang tu..sian diaorg yg keje bagus tu..pada yg kaki jilat jubo tu..cukop2 la..jangan dengki sesama sendiri untuk kepentingan peribadi.jadi ni semua mainan politik aku rasa semua jabatan ade..xkira la sektor awam ke sektor swasta ke aku rase bende ni mmg kena tempuhi..Jadi besabarlah...




*aku mcm2 da kene sepanjang keje ni..aku pon leh sabar nape korang x boleh? hehehe
  

No comments:

Post a Comment