Kelab Terbaik di Eropah

Barcelona FC
Eric abidal di beri penghormatan untuk menjulang piala


            Ya...Barcelona FC...mereka adalah juara mutlak pada final smlm.bagi aku diaorg mmg berhak tok menang title tu (hikhikhik) sebab ape?Sebab diaorg adalah team yg terbaik buat masa ni..kemenangan bergaya ke atas Man U smlm membuktikn diaorg ni adalah club yg terbaik di eropah kalu nk kata yg terbaik di dunia pon boleh.Smlm pada yg tgk aku rasa baik penyokong barca ataupon Man U pon akan berkata "diaorg mmg layak menang" ye la pasal corak game diaorg mmg terbaik..keseluruhan game smlm telah didominasikn oleh barca.Dan keputusan muktamad barca menang 3-1
      15 min pertama aku tgk agak bedebor gak la pasal Man u pon asyik attack Barca je..pada aku kalu Man U kekal main mcm 15 min awal pelawanan tu aku rase keputusan game mesti lain..mayb man U boleh dpt gol lagi.


Gol pertama barca di jaringkan oleh adik Pedro

      Gol pertama barca di jaringkn oleh pedro pada minit 27' dimana gol berpunca dr saudara xavi hernandes.uihh mamat ni mmg peberet aku woooo...
dia yg byk buat gerakkan dan hantaran untuk menjaringkn gol.kemudian Man U pon berusaha keras nk dptkn gol dan hasilnya pada minit ke 34' wayne rooney telah berjaya menjaringkn goal penyamaan.time aku tgk game lg best pasal barca attack man u je nk dptkn gol.barca sebenornya byk peluang utk mendapatkn gola tp byk percubaan demi percubaan telah diselamatkn oleh keeper Man u..


Gol penyamaan Man U


    keputusan 1-1 kekal smpi minit ke 45..barca mengattack man u bertali arus sehingga la pada minit ke 54' messi berjaya menjaringkn gol ke 2 untuk barca.dimana time ni aku tgk defend man u nengok je c messi try hahahaha ada yg pegang buah time messi try mayb dia ketakutan kot?hahahah tp mmg messi mmg lincah pada game ni semua org dia nk 50 sen.


Vidic hanya mampu menahan buahnya



   Dan pada minit ke 69' villa telah menyumbat gol ke tiga untuk barca.Bagi aku gol villa adalah gol yg tercantik pd final tu.Dan keputusan tu kekal sampai tamat perlawanan.Gelaran Man of the match telah diberi kpd messi.ya dia mmg layak mendapat gelaran tu & tidak dinafikn messi mmg pemain terbaik didunia xde sape leh halang die kalu die tgh top form.Jadi begitulah kesahnye...aku arap musim depan barca beli player baru tok gantikn puyol..asyik injured manjang je mamat tu...kepada penyokong Man U arap korang semua besabarlah ye..cuba lg tahun depan..


mereka gumbira...


"sabar ye adik hernandez jgn nangeh2 tahun dpn kita cuba lagi" kata
rooney

No comments:

Post a Comment