Final Champion League



      Yeahhh!!! ari ni kite bebicara pasal final champion league plak ye..Untuk pengetahuan korang semua,aku ni peminat tegar Barcelona FC sejak sekian lamanya..Jadi sebagai peminat barca yg kacak bergaya,(kebanyakn fan barca ni low pofile x mcm fan2 EPL maklumla EPL liga glemer)hihihi aku nk review serba sedikit pasal rekod pertemuan barca dgn Man U..Jd ulasan dlm blog aku ni x buyers!! jgn risau okeh!! hahaha
stadium wembley
    Ok pada yg x tahu aku nk bg tau yg final champion league kali ni akan di adakan kt stadium wembley dimana aku rasa kelebehan akan berpihak pada Man U & agak berat sket la bg Barca nk men kt sane ibarat barca men kt away.Jadi kat sini Man U boleh amek peluang ni tok mengkongker permainan..di mana sblm ni tahun 2009 Man U byk berkumpul je..Jadi tahun ni aku arap sgt diaorg x main mcm tahun 2009..ape pon nanti kita tgk je la taktik alex ferguson nanti..Bagi aku final tahun ni agak menarik la pasal dedua team adalah juara di liga masing-masing.sblm aku publish blog aku ni td,aku ada sms pep guardiola (coach barca)untuk menanyakn apekah taktik yg dia akan gunakan nanti (arap2 korang caye la ek) dan jwpn die berbunyi "kami akan bermain mcm biasa dgn melakukan hantaran2 pendek serta mempamerkn permainan yg cantek serta kami akan kacakkn diri kami masing2 di mana kesemua pemain akan d hantar ke Spa2 yg berdekatan" begitu lah sms yg dia reply kt aku td..kemudian aku msj alex ferguson tnyekn soklan yg same..ni jwpn beliau "emmm kami sekarang tgh bersuka ria di rumah saya dimana saya tgh buat kenduri doa selamat tanda syukur menang liga.pasal taktik tu sy akan tekankn startegi menyerang habis habisan di mana kami berlatih tekan tubi serta lompat kijang..kemudian apabila final nanti kami mendapat khidmat bomoh dr ulu bertam."begitulah bunyi sms dr alex kat aku..ape??x caye??!!kalu x caye tanye la aku.
   Rekod pertemuan antara dua2 club ni agak balance di mana Barca pernah menang dgn Man U sebanyak 3 kemenangan dgn jaringan sebnyk 17 gol,begitu juga dgn Man U yg pernah menang dgn Barca sebyk 3x juga dgn jaringan 14 gol dan masing pernah seri sebanyak 4 perlawanan.tgk??Cantekkn rekod pertemuan diaorg ni..kemudian rekod pada 5 perlawan terakhir dedua team ada kt bawah ni..tgk la..alaaa tgk la sat bkn lama pon..


Sept 1998   peringkat kumpulan                    3 - 3
Nov  1998   peringkat kumpulan                    3 - 3
Apr  2008    separuh akhir,pusingan pertama   0 - 0
Apr  2008    Separuh akhir,pusingan kedua      0 - 1 (Man U menang)
Mei  2009    Final,Rome                                2 - 0 (barca menang)




  Jadi,sama2 la kita tunggu final ni yg akan di adakn pada 28 mei ni..aku arap sgt la barca menang n aku arap sgt final ni diaorg mempamerkn game yg cantek penuh sekil (sekil tuuu).Pada hemat aku diaorg seri 0 - 0 pasal dedua team ni tgh top form pastu masing2 pegang reputasi juara liga..Dan predict aku yg kedua barca menang 1 - 0 besa la derrr team gua main gua kena la arap team gua menang.sehingga ketemu lagi di lain ari..


pecah kaca pecah gelas,

sudah baca harap balas.


    
Bacelona FC
Man U

No comments:

Post a Comment